september 24, 2008

Plads til kreativitet


Efter lang, lang tids grublen og spekuleren over, hvor i alverden jeg dog skulle finde plads til at sy og samtidig få alt mit sy-grej, stoffer og nicnacs placeret i nærheden af symaskinen, har jeg endelig fundet en fin lille plads i soveværelset - nær vinduet.

Der er et dejligt lys, det vender mod vest, så det er skønt at sidde der om eftermiddagen. At bruge soveværelset er ikke optimalt - sengen er flyttet meget tæt på garderobeskabet - til gengæld har jeg inddraget en stor reol til stof etc og over stolen er der en lang hylde, hvorpå der allerede nu står æsker, dåser osv med tilbehør. Under bordet har jeg 3 meget store æsker fyldt med stof og visse... hmm... ufærdige projekter - men det er utrolig dejligt at ha' det hele indenfor rækkevidde.

Symaskinen står på en stor skæremåtte og skal jeg skære små dele skal jeg bare rejse mig og bruge den modsatte side af bordet, hvor den lille skæremåtte ligger. Det eneste umiddelbare minus er, at jeg simpelthen ikke kan finde plads til .... TADAAA! - strygejernet! Jeps - jeg er en stryger. Så det må stå i stuen og jeg må rejse mig hver gang. Det ville være praktisk, hvis jeg bare kunne vende mig en smule og lige stryge en søm - uden at skulle på tur til stuen. Men ok - så får jeg rørt mig og det er jo sundt *G*
Jeg har planer om at sætte en inspirationstavle op lige bag stolen og under hylden - evt. beklæde den med fleece, så jeg kan sætte quilteblokke op og rykke rundt med dem. Fleecen holder på dem, så jeg ikke behøver at bruge nåle.

Mnnnjaa... og så skal der jo nok støvsuges ekstra meget i soveværelset - men det får være. Det er blevet en skøn lille syplads, som jeg nu endelig har fået lavet!

Ingen kommentarer: