september 12, 2008

Queen of UFO*s!

Jeg er nødt til at gå til bekendelse:
Jeg er slet ikke en "Quilter"!!!

Jeg har netop læst, til min store fortrydelse, at en quilt ikke er en quilt - før den er FÆRDIG. Uhhh...
Og jeg har nogle stykker af dem i forskellige stadier.

Der er for eksempel den store skjortequilt til min mand, - der skal quiltes færdig og ha' monteret kanter.

Så er der denne glade blomsterquilt, som er monteret og mangler quiltning.


Læg mærke til den nederste kant - Uf!

Og så er der den sort-hvide geometriske quilt, som jeg syede på nogle få timer - helt opslugt af at finde en måde at sætte mine ret få stoffer sammen på, så der kunne blive en rimelig stor quilt ud af det. Og midterstykket i sort synes jeg faktisk er ret genialt fundet på - her er der plads til en masse flot qultning - som jeg altså ikke har fået lavet endnu.. hmm.. hmm..

Læg igen mærke til den nederste kant... hmm..

Så er der den store Wedding Ring bryllupsquilt, hvor toppen er 75% færdig. Det er virkelig et af de der ambitiøse projekter, som jeg ofte kaster mig ud i, som trækker tænder ud. Og det her projekt burde jeg straks begynde at dokumentere med fotos osv - jeg må ha' mig et kamera. Quilten skulle gerne på et tidspunkt komme til at se nogenlunde sådan her ud:


Behøver jeg sige, at brylluppet er overstået?? Nej vel - *suk*

Så er der en anden Wedding Ring quilt, som jeg påbegyndte samtidig med den ovenfor. Den er lavet af rester i stærke, glade farver og var tænkt som en øvelse, så jeg kunne finde ud af den mest fornuftige fremgangsmåde og undgå at lave for mange fejl i den store. Godt tænkt - men nu ligger der så TO ufærdige.

For lang tid siden, da jeg begyndte at blive hooked på quiltning, så jeg denne quilt på nettet


og blev inspireret til at lave en i samme stil. Toppen er færdig - resten mangler.

Så har jeg syet strimler til en Bargello i flotte blå farver... skåret kvadrater ud til en baby-quilt....skåret diamanter til et picnictæppe......og så er der denne scrap-quilt, som jeg lavede lidt på i går - inspireret af denne quilt fra Nancy Crow

Jeg havde en hel masse rester, som jeg egentlig ikke brød mig om. Farverne var "døde" og kedelige men som arbejdet skrider frem, så ser det faktisk ud til, at det bliver rigtig godt. Det cirkelformede quiltemønster giver liv til de lidt kedelige farver og jeg planlægger at sætte en kant på i blågrønne batikfarver. Denne quilt bliver ikke så stor - ca. 110 x 85 cm.

Det er ikke færdigt endnu.... ha ha! Der er flere!

Der er osse den helt vilde "kunstneriske" quilt, som har maskinsyede, cirkelformede applikationer og så mit smertensbarn: Min aller-aller-allerførste quilt. En Irish Chain i rød-orange med grøn-blå-turkise rækker.

Den er naturligvis et mesterværk - ikke mindst fordi den er et supergodt eksempel på, at jeg virkelig snart skal til at lære at styre mine ambitioner *LOL*

Her ses den - alle kvadrater sat op i blokke på deres rette plads lige inden sammensyning

Og her er en detalje af en af blokkene - hver kvadrat er sat op med en nål:

Den skarpsindige læser vil se, at der er gået et par år siden fotoet blev taget. Ak ja...

Jeg har gransket min hjerne - og nu tror jeg faktisk ikke der er flere UFO's. I hvert fald ikke i quilteafdelingen. Jeg vil ikke tænke på, hvad der ligger i strikkekurven, som i parentes bemærket er en stor brændekurv i pileflet - og den har top på!!

Og hvad kan jeg så lære af dette? Jo - jeg er absolut en bedre begynder end afslutter!

Jeg må være The QUEEN OF UFO's !!

Ingen kommentarer: