september 09, 2008

Sommer i farver

I tre dage har jeg ikke lavet en skid. Ikke en hujende fis.Jeg har siddet på min runde popo og ladet mig opvarte af manden, som før ferien annoncerede, at han havde tænkt sig at sove alle 3 uger væk - mens jeg har baldyret, som aldrig før.Nå, ja - tænkte jeg. Så må jeg jo bare gardere mig og da intelligente mennesker jo aldrig keder sig (det er i øvrigt en af de største løgne HA!) - så medbragte jeg en grænseoverskridende lille hobby-ting her til det nordsjællandske sommerland. En stor pose glade stofrester, nål, tråd og saks.





Det grænseoverskridende består i, at jeg helt bevidst 'glemte' at medbringe såvel lineal, målebånd og andre præcisionsværktøjer - skulle jeg kede mig alene med en snorksovende kæreste i tre uger - så måtte jeg jo udfordre mig selv på bedste vis, kort sagt: Jeg ville sy en masse glade stoflapper sammen uden at måle eller planlægge eller tænke eller konstruere eller... altså bare sy en masse lapper sammen og se hvad det endte med.


Og sagt i fortrolighed, så kan den slags sjusk og slapheder normalt gøre mig næsten fysisk syg - men nu sku' det prøves... at slippe kreativiteten fri og lade tilfældighederne råde!Det begyndte sådan her lidt i det små....





Og det er foreløbigt endt sådan her - i lidt større målestok...





Guderne må vide, hvad det ender med. Selv er jeg ret meget i tvivl - men glad er jeg, selv om det er vindt og skævt og jeg endnu ikke har en plan *g*


Se - når jeg påstår at jeg ikke har lavet en skid i samfulde tre dage, så handler det om det husmoderlige, nævenyttige ordne-gén, som jeg for en gangs skyld har efterladt hjemme hos mig selv. Ikke på vilkår skulle det gén med på ferie. Ikke noget med at rydde op, vaske op, støvsuge, vaske gulve, hænge tøj op, lave oceaner af mad og den slags ting - hos kæresten. Han ville jo alligevel sove, ik'?


Og Vupti! I tre samfulde dage har jeg siddet til pynt og baldyret på verandaen i sommervejret og kæresten har vimset vågent rundt og vartet prinsessen op. Morgenkaffe, frokost og lækker aftensmad, grill, salater og nye kartofler. Små chokolader, vin ad libitum, mer' kaffe og små avec'er - hyggestemning på verandaen i tusmørket med tændte lys i stager, havefakler og petroleumslamper og yndlingsmusik på spillemaskinen.


Jeg har fået mig en ny cykel - den blev fikset på et par timer og kører som en drøm. Og så var der invitationen til forpremiere på en helt fantastisk film "Once", som kan anbefales til alle, der holder bare lidt af god musik og romantik - jazzcafé-tur, cykleture, solnedgangsture, vaffelis med guf... og hele tiden, ind imellem - masser af sommernus og hensynløs forkælelse.

Alt sammen bare fordi jeg efterlod husmor-génet hjemme og tog nogle glade lapper med i stedet.

Nå - for katten! Nu er haven romantisk oplyst af små lamper - og jeg er netop blevet inviteret på camping i havens fjerne hjørne!

Jeg kan ikke stå for en mand, der kan slå et telt op, så jeg smutter nu *S*

Rosa

Ingen kommentarer: