marts 07, 2012

Unpicking a quilt top

Last night I began unpicking one of my UFO's. At least I tried to.

I aftes begyndte jeg at sprætte en af mine ufo'er op. Jeg prøvede på det.


Did I really pick that color thread???

What I found out is, that I am actually a good stitcher. I'm the kind of stitcher who obviously wants my work to last for centuries, if not millenniums.
I don't skip corners or pass any opportunity to add another stitch if there is a nice little place for it. I might not always have chosen the best color thread for sewing two big flowers together - but I made sure that it will last an eternity!
These big hexagons are sewn with nice, tiny, regular and very tigth stitches, that are HARD to unpick.
I managed to unpick 1 (one!) big flower in an hour. Then I went to the kitchen and kicked my stove.
Then I had a sip of my 12 year old Singleton malt whiskey. And then I watched CSI Miami and dozed off on my sofa.
I live such an exiting life!

Which is why I'm going to show you pictures of tiny, tight stitches.

  

Jeg fandt ud af at jeg faktisk er ret god til at sy i hånden. Jeg er helt klart en af dem, der ønsker at mine vidundere skal holde i århundreder hvis ikke i årtusinder!
Jeg springer ikke over hvor gærdet er lavest eller ignorerer en eneste mulighed for at klemme endnu et systing ind hvor der er plads. Jeg har muligvis ikke valgt den bedste farve tråd til mine hexagoner men jeg har sikret mig at de kan holde evigt!
Disse store hexagoner er syet med fine, små, tætte sting. Godt strammet til. Det er svært at pille op, selv med en skarp opsprætter. Svært.
Det lykkedes mig at pille en stor blomst ud på en (1!) time. Så gik jeg ud i køkkenet og sparkede til komfuret.
Og så tog jeg en lille hivert af min 12 års Singleton malt whiskey. Og så så jeg CSI Miami og døsede hen på sofaen.
Jeg ved det. Jeg lever sådan et spændende liv!

Hvilket er grunden til at jeg nu viser jer fotos af bittesmå sting.


excellent choise of thread color - NOT!



On top of it all, I have now been looking for my computer glasses for a couple of hours this morning.
I even looked in the fridge, where I've found things before. Things, that do not belong there, you know.
It's going to be one of these days...

Som toppen på kransekagen har jeg nu ledt et par timer her til morgen efter mine computer briller. Jeg har endog set efter i køleskabet, hvor jeg før har fundet visse ting, som ikke hører hjemme der... hmm..
Det blir' vist en af de dage...



Edit 8. marts:
Jeg fandt mine briller i morges kl.08.00
Efter at ha' ledt som en vanvittig over hele domicilen, som faktisk er meget lille, så fandt jeg brillerne, da jeg åbnede mit klædeskab i morges for at tage en sweater frem.
Der lå de. Pænt og nydeligt på sweaterhylden.
Jeg aner ikke hvordan de er endt der.
Eller hvad jeg har tænkt (sandsynligvis overhovedet ikke!)
Jeg nøjes med at være glad og lettet.
I min alder er læse- og computerbriller et must:-)

7 kommentarer:

Bente-I like to QuiltBlog sagde ...

*lol*
tak for et godt grin, haaber at du finder dine briller, dagen kan godt naa at blive god ☺
kh
Bente

Grete sagde ...

Herlig!!! Nå våknet jeg endelig, med et smil, etter min formiddagsskjønnhetssøvn!
Kvalitet på din søm, helt klart!
Ingen får noen sinne vite hvor jeg fant igjen min mobil, selvsagt etter at jeg hadde kjøpt meg ny......
Kanskje du bare må fortsette å sy sammen, ikke pille opp?Ha en fin dag.

Rosa sagde ...

Grete, fortæl, fortæl!
Måske ligger mine briller samme sted her hos mig,som din mobil lå hjemme hos dig?

Jeg kan simpelthen ikke finde dem...det er helt utroligt! Jeg har været allevegne... mystisk.

Grete sagde ...

Nei, det er ingen som får vite det! Men kan du ha lagt fra deg brillene da du fikk vann i din computer, og så har brillene fulgt med i papir eller kluter da du tørket? Eller havnet i stoffene og dine hexagoner? Irriterende å lete og lete slik! Håper du har funnet dem i løpet av dagen!

Rosa sagde ...

Uhh.. jeg har lige checket skraldespanden - no luck.
Og de er heller ikke blandt mine hexagoner. Jeg har checket alle vegne, kigget under møbler, i skabe, i tasker, kasser og hele køkkenet er endevendt.
Man skulle jo tro det var let at finde dem, når jeg bor så småt!!
De ligger altid ved computeren. Altid.
Det er virkeligt et mysterie, det her. Og de er jo svære at undvære... suk!

Grete sagde ...

Kanskje du har gjemt dem sammen med whiskyen, eller nede mellom sofaputene eller sammen med fjernkontrollen! Irriterende er det i alle fall!

Wendy sagde ...

Wow, those really are perfect stitches! I agree that the best thing to do when you can't unpick something is to kick an inanimate object then turn to alcohol!