april 12, 2012

A crewel owl

Mary Corbet er en af mine broderihelte - en guru nærmest. Jeg stalker hendes web-site hver eneste dag og det er helt lovligt *g*
Hun laver det mest utrolige og viser det for sine læsere på en unik måde - alt er så grundigt lavet, så flot og tydeligt fotograferet og så godt forklaret at det er ligegyldigt hvor erfaren man er - man kan simpelthen ikke undgå at lære noget.
Den slags blogs er jeg meget begejstret for.
Hun underviser også i on-line klasser og i en af de sidste var projektet at brodere denne søde nålebog.
Jeg er virkelig en amatør. Jeg har syet i mere end fyrre år (og jeg kan IKKE skrive det med tal!!!) og jeg har aldrig, aldrig ejet en nålebog. Jeg ved det. Jeg burde skamme mig.

Jeg er nødt til at lave en. Jeg har bestemt ikke lyst til at være sådant et broderi-fjog, som trasker rundt i mørket og ikke aner hvad der hører sig til - jeg har iøvrigt alt for mange beviser på at jeg er "blondine" og dermed en håbløs broderi amatør. Så jeg har oplyst mig selv og creeret noget næsten helt selv. Jeg 'stjal' et billede af en ugle og tilføjede nogle crewel-agtige 'ting' så nu er jeg også designer!

Hvilket jeg selvfølgelig ikke er, men det føles godt at lade som om;-)


Yes. I'm frugal. I cut the fabric a bit short, so I had to add some linen so that the piece would fit in my frame.
Works fine:-)
Mary Corbet is one of my embroidery heros. A guru so to speak. I stalk her web-site on a dayly basis and it's all legal. What she is doing, what she shows, teaches and shares on her website is just amazing.
And she does it so elegantly, thorough and good that no matter how experienced or how much of an amateur you are - you'll learn a lot.
She also teaches on-line classes and one was embroidering this adorable little needlebook.
I'm such an amateur. I've been sewing for more than forty (I just can NOT write this in numbers!) years and I've never had a needlecase/book. I know. I'm ashamed.

I have to make one. I don't want to be an embroidery dork - or living in the dark without the obvious nescessities. I already testified to be a 'blonde' when it comes to embroidery. So - in the spirit of enlightenment I've created something. Yes. I did it almost by myself.
I 'stole' a tiny, tiny picture of an owl (they are smart, you know!) and added some crewel-ly 'things' to it, so now I can call myself a designer!!!

Which of course I'm not - but pretending feels good.;-))


Owl for needlecase project. My own design, sort of.... ;-)
Much better photo - and now framed and ready to go!

5 kommentarer:

patch 9 sagde ...

Tillykke med din nye titel ;-)))). Glæder mig til at se fortsættelsen.
Hilsen Esther

Rosa sagde ...

Esther - jeg pynter mig med lånte fjer - jeg har overhovedet ikke for 5 øre kunstneriske evner *g*
Derfor 'låner' jeg alt hvad jeg kan fra andre.
Min største kunstneriske succes er en lille akvarel jeg lavede for mange år siden - af en banan. Og den ligner en banan hahaha!
Gi' mig noget teknisk - og jeg er på hjemmebane:-)

Grete sagde ...

Motivet er i alle fall kjempekoselig, enten det er lånt eller egetdesignet!

Rachel sagde ...

The design is good, so you've obviously learnt a lot from the other designs you've embroidered! The important point now is to be sure that the colour and tonal balance are correct, since they will affect how the finished piece appears.

I often experiment with coloured pencils on photocopies to get the balance right.

Rosa sagde ...

Rachel - I'm not artistic in any way and colours really scare me. I've tried for years to learn about them - so I've given myself permission to use colours that 'feels' right. Otherwise I would just freeze and get nothing done.
So far everything I do is lots and lots of pratice:-)
However - I'm glad that the design looks okay. I've read a lot about balancing the various elements. Thank your for your comment:-)