april 30, 2012

Playing on a Sunday

Min baby quilt top blev reddet fra mit juicy uheld og har det fint. Den venter nu på en gang strygning sammen med en masse nyvasket stof - og det bliver ikke i dag. Solen har været fremme, så jeg har været ude i det gode vejr:-)



Jeg har en hel del strips til overs fra babytoppen, så jeg fik leget lidt i går.
Bente laver de smukkeste New York Beauties - jeg blev inspireret, så jeg har forsøgt mig for første gang.

Ha - det blev da godt nok ikke nogen success - tre - 3 - steder dækkede stoffet ikke papiret!
Jeg ved godt hvad der er galt. Jeg er for nærig sparsommelig. Jeg sidder og fedter med de mindste stykker stof jeg kan finde fordi jeg ikke kan bære at skære for meget fra efter syningen. Ok. Jeg er altså nærig alt for sparsommelig. Hvilket IKKE kan betale sig. Doohh......




My baby quilt top survived my juicy accident and just needs ironing before I can start basting it.
There are a lot of scrappy strips left over from the baby quilt top, so I have been playing.

Bente makes wonderful NYB blocks so I was inspired og gave it a try.
A very poor try. 3 places the fabric did not cover the paper. He - I'm frugal I know. Hate to cut away to much fabric so I fiddle with too small pieces, - just not good. Ahh well...I'll give it another try in the future, where I don't feel so frugal*lol*


Mange af farverne i de strips er lidt.... anderledes og ret svære at vise bare nogenlunde godt her. Det er 'skæve' nuancer, som jeg prøver at sætte sammen så jeg ikke blir' alt for svimmel eller køresyg *LOL*
Jeg blev inspireret af en quilt (jeg kan ikke huske hvor) og så er jeg meget vild med det som Marianne laver på The Quilting Edge - hendes flotte tæpper er syet og samlet som quilt-as-you-go.

Hun har netop lavet en ny gruppe Flickr, hvor hun viser og hjælper med en QAYG metode, som jeg synes er genial og gerne vil lære. Den er min redning så jeg i fremtiden kan quilte store quilts på min egen maskine - så kan jeg måske endelig komme i gang med at quilte og ikke bare sprøjte den ene top ud efter den anden, som bare ender som UFO'er. Metoden er perfekt til gigtramte arme og skuldre - den slags er lige mig:-)



A lot of the colors in those strips are... a bit 'weird' - at least to photograph. I made quite a few striped blocks that I'm going to use practicing the QAYG method, that Marianne at The Quilting Edge  does so well. I'm very inspired by her work and I have just joined her group on Flickr
The QAYG method is not only a beautiful way of joining big squares/blocks/rectangles but also a great method for arthritic arms and shoulders. I like that:-)


De stribede kvadrater er slet, slet ikke så kedelige at se på i virkeligheden. Farverne gør sig ikke rigtigt på min pc-skærm;-)

Colors much nicer IRL - the pale pink is actually a nice yellow
Her er fx to grønne og en gul strip med et kvadrat - og den ser laksefarvet ud på min pc. Altså slet ikke så kedelig i virkeligheden.
Foreløbig laver jeg stribede kvadrater som jeg påtænker at bruge til at teste QAYG metoden.
Først var der bare et par stykker... men pludselig var der flere og så blev de til mange.
Supernemt.

1 kommentar:

Grete sagde ...

Flott at babyquilttoppen ikke tok skade!
Jeg har også forsøkt meg på NYB-blokker, og kjenner til problemet med ikke å sløse med stoffene. Men synes ellers det er en vanskelig blokk å få fin, jeg er ikke glad i de buede linjene. Men det er ei blokk med mange spennende variasjoner, så skulle gjerne fått den til.
QAYG-metoden er veldig kjekk, greit å kunne sy store tepper uten å slite seg ut med både tunge og store arbeider, men dele dem opp i flere mindre i stedet.
Spent å se hva du skal lage med metoden!